Alkolik, zampara ve güvenilmezim ben

Abone Ol

Bunu yazıyı bir kadınlı erkekli on, oniki kişilik,sabah sekiz akşam altı çalışan plaza kartları boynun da beyaz yakalı yan masanın (aynı masada değilim yalnızım dinliyorum) sohbetine pür dikkat kulak misafiri olduktan sonra yazmaya (döşemeye) karar verdim.

YARGILARI Bana değil genele bakış açıları buymuş. 

LAN OLUM KIZIM SİZ KİMSİNİZ BE..

1.Üstte başa bak, şimdi bunda amma para kaldırıyordur. Müzisyenlerin çoğu, kendine yetecek kadar para kazanıyordur. Aldığı para günlüktür çoğunlukla ve ne zaman nerede çalacağın belli olmaz genelde. Zengin olan kısım çok nadirdir. Sahne, güzel gözükmek zorundadırlar. Enstrüman ve ekipman pahalıdır.

2. Çok erkek/kız vardır şimdi peşinde. Alakası dahi yok, aksine müzisyen olduğunu öğrenince kıskançlık krizine giren, önyargı ile yaklaşan kişi sayısı çok fazladır. Surat asıp bu işi yapamazlar, herkesle fingirdeşiyor gibi gelir insanlara. İş dünyası terfi hikayelerinden emin olun çok daha masum ilişkiler yaşarlar.

3. Kesin alkoliktir bu, uyuşturucu da kullanıyordur Allah bilir. Genelde alkollü yerlerde müzik yapıp para kazanma şansları vardır. O içtiği batar millete. Oysaki çalışan normal bir firma insanın Amsterdam gezisi yapınca hikayelerini bi dinleyin.

4. Zaten çalarken eğleniyorsun, kolay para, iki tıngırdat bitti. Çoğu müzisyen arkadaş çoğu zaman sevdiği şeyleri çalmaz, insanlara uyum sağlar. Şayet dediğin gibi olsa bile bu bir meslektir ve yeterlilik için uzun yıllar gerekir. Buyrun siz tıngırdatın.

5. Mesleki deformasyondan günümüz ilişki ve sosyalleşme ortamlarında sıkılır ve ayak uydurmazlar. Kalabalık, ses, eğlence mekanlarına yavaş yavaş asosyalleşirler. İnsanların alkollü ve en öz bazen çirkin hallerine şahit olurlar ve hümanizm olgusunu yitirirler. Gece sektörü tüketicisi orta ve üst sınıf maddi gelire ve değer yargılarına sahip olduğu için ve sürekli gösterişe şahit oldukları için iğreti hissederler. Manevi değer yargıları edinirler, maddi dünya düzenine ayak uyduramazlar. Yalnızlaşırlar.

KISA KISA İLİŞKİ PROBLEMLERİ:

- Dinleyiciyle konuşsa (zampara)
- Bir kadeh içse (alkolik)
- Şarkı yazsa (kime yaptın)
- Geçmişi (kabarık defter)
- Geleceği (aman çalgıcı, kız vermezler ya)
- Selam verdiği (bunla ne yaşadın)
- Gülümsediği (flört ediyorsun)
- Sevdiği olsa (güvenilmez)
- Sevmediği olsa (egolu)
-başarı ölçütü beğenilmek alkış (ilgi açı)

SAHNEDE:

- Morali bozuk olsa (başarısız)
- Şık olsa (zengin)
- Günlük giyinse (saygısız)
- Soğuk olsa (dinleyici gelmez)
- Sıcak olsa (yavşak bu ya böyle iş yapıyor)
- İŞ DEZAVANTAJLARI:
- Sigortası yoktur
- Para ile satın alınabilir yargısı vardır
- "Çal be ne olacak?" denir
- İstek şarkı yok... hiç mi yok?
- Alkol içen insanın şarhoş mektubunu okur
- Uyku saati terstir. O normal süre uyur ama "oooo, yatıyorsun" derler
- En ufak sosyal bir olayda işleri iptal olur
- Kan kusar, kızılcık şerbeti içtik derler
- Ama tek tutundukları o sahnedeki heyecandır
- Başarılı bir sahneden sonra mutlu olsa,ilgi ile beslenir yaftası yerler
- Genelde gönül verdikleri kişinin onu nerde nasıl gördüğünü unutuması sonuçu, değiştirme çabası ve mücadelesine duygu insanı oldukları için ayak uydurur. SONRA isteneni yapar değişir. Ve terk edilip kalırlar.

Bizim sazımız tıngırdar.
Kalbimiz zıngırdar.
Nefesi buluruz müzikte
Çok üstümüze gelme.
Gülümsemen musikidendir.
Uçkurdan değil.
Eli tutmaz göz görmez işimi
Hakir görme bizi.
Ben yaşarım açıkta ahlakı
Sen kuytuda günahı
Senin kravatın var
Benim gitar askım.
Otuz yıl , üç saat için çalıştım.
Atamın dediği gibi
Ben sonradan olmam 
Böyle doğarım.